نکاتی که درموردموتورخانه آسانسورها باید بدانیم :
- به استثناء آسانسورهای بارکش دستی ، اتصالی های بالای آسانسور باید روی تیرهای همان اتاقک و یا سقفی که محکم ساخته شده باشد قرار داده شود.
- هیچ یک از قسمتهای مربوط به دستگاه آسانسورحرکت دهنده نباید روی سقف قفسه آسانسور قرارداده شود.
- هیچ یک از قسمتهای مختلف به استثنای ضربه گیرها نیابد در کف قفسه آسانسور قرارداده شود و در تمام قسمت های موتور خانه باید رعایت آیین نامه حفاظتی ماشین آلات ساخته شده باشد.
- قرقره ها و ریل های راهنما باید از چدن یا فولاد باشد . این قرقره ها باید دارای گلویی صیقل شده با مقطع نیم دایره باشند بطوریکه بازوی بین کابل و گلوگاه مزبور از ۶/۱ میلی متر تجاوز نکند . قطر قرقره نباید از ۴۰ برابر قطر کابل کمتر باشد.
- در آسانسورهای مخصوص حمل افراد نباید برای اتصال قرقره ها به فرمان اصلی آسانسور ، کلاچ به کار برده شود . آسانسورهای حمل افراد یا بارکش باید مجهز به ترمزهایی باشند که به طور خودکار هنگامی که دستگاه فرمان در وضع « توقف است » عمل کند.
- سیم های فرمان باید در کلیه مسیر از کابلها و سیم تلفن و برق اتاقک به طوریکه قبلاً گفته شد مجزا باشد . در کلیه ماشینها و دستگاه های الکتریکی آسانسور ، باید یک اتصال زمین نیز پیش بینی شده باشد.
- اتاقک آسانسورهای حمل افراد باید زنگ امدادی و تلفن داشته باشد . در درون اتاقک آسانسورها عموماً باید تابلوهایی نصب گردد که حداکثر بار مجاز آسانسور را بطور واضح مشخص کند.