پله برقی

نصب و راه اندازی انواع پله برقی

پله برقی

نصب و راه اندازی انواع پله برقی

نصب پله برقی مشاوره و طراحی پله برقی، سرویس و نگهداری انواع پله برقی
این وبلاگ در زمینه فروش انواع پله برقی فعالیت میکند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

توضیحاتی درباره آسانسور ۱

مدار فرمان:

مدار فرمان آسانسور از ۳ قسمت تشکیل شده:۱-مدار قدرت(۳۸۰ولت)۲- مدارفرمان ۹۰ تا ۲۲۰ ولت ۳ – مدار فرمان لو ولتاژ(بین ۵ولت تا ۳۰ ولت).

مدار ۳۸۰ ولت ما وظیفه به حرکت در آوردن موتور آسانسور را به عهده دارد.این مدار بسته به نوع آسانسور (قدیمی ۱ سرعته)۲ عدد کنتاکتور. (جدید ۲ سرعته) ۴ کنتاکتور ویا نوع جدید آن که دارای کنترل دور موتور میباشد از ۲ یا ۳ کنتاکتور استفاده میکند.در برخی از آسانسورهای قدیمی با درب اتوماتیک موتور درب نیز که به موتور سر درب معروف شده از ولتاژ ۳۸۰ استفاده میکند.

مدار ۹۰ تا ۲۲۰ ولت که وظیفه فعال کردن کنتاکتورها ، چراغ های داخل کابین،فن داخل کابین ، سیستم درب بازکن اتوماتیک(کمان درب بازکن)، ترمز آسانسور و…… را به عهده دارد.

مدار ۵ تا ۳۰ ولت که مدار اصلی را تشکیل میدهد.این مدار شامل مدارهای شناسایی ،شستی های داخل کابین و شستی های طبقات ، مدارات اعلان طبقات ( صوتی و یا تصویری) و سیستم های ایمنی و…می باشد.

موتور آسانسور:

موتور الکتریکی ۳ فاز یک یا دو سرعته.قدرت از ۳٫۵ کیلو وات به بالا و یا موتور های dc که درحال حاضر زیاد کار آیی ندارند.معروف ترین موتورهای آسانسور مربوط به شرکت های ایتالیایی میباشد.

لازم به ذکر موتور آسانسور فقط وزن نفرات را حمل میکند.به این شکل که یک سیم بکسل را از یک طرف به تعدادی وزنه چدنی و از طرف دیگر به کابین میبندند.وزن کابین را با وزنه های چدنی برابر میگیرند و در طبقات میانی لول میکنند.

ترمز آسانسور:

سیستم ترمز که از یک سیم پیچ،هسته فلزی متحرک ،بازو و لنت ترمز (مخصوص ماشینهای سنگین) تشکیل شده است روی موتور نصب شده است . در آسانسور ترمز همیشه در گیر میباشد یعنی زمانی ترمز آزاد است که آسانسور در حال حرکت است.ولتاژ کار ترمز و نوع ولتاژ بسیار متغیر است و روی پلاک ترمز نوشته شده است.ولتاژ ac یا dc از ۶۰ ولت تا ۳۸۰ ولت که نوع ۱۸۰ dc آن بسیار متداول میباشد.


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی