پله برقی

نصب و راه اندازی انواع پله برقی

پله برقی

نصب و راه اندازی انواع پله برقی

نصب پله برقی مشاوره و طراحی پله برقی، سرویس و نگهداری انواع پله برقی
این وبلاگ در زمینه فروش انواع پله برقی فعالیت میکند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

انکودرها را از لحاظ ساختمانی در صنعت آسانسور تقسیم بندی می کنیم:

 

 همانطور که می دانیم وجود انکودرها در یک آسانسور الزامی نیست اما برای دستیابی به حرکت نرم تر و دقیق تر در آسانسور توسط سیستم Close Loop از انکودر استفاده می شود. انکودرها از لحاظ ساختمانی به دسته های ذیل تقسیم می شوند:

1- انکودر خطی:

این نمونه از انکودرها از لحاظ ساختمانی در سه نوع مقاومتی ، نوری و مغناطیسی ساخته می شوند. به منظور اندازه گیری حرکت خطی از انکودر های خطی استفاده می شود. خروجی های انکودرهای نوری،مقاومتی و مغناطیسی به ترتیب دیجیتالی،آنالوگ و آنالوگ می باشد.

کاربرد انکودرهای خطی:

دستگاه پرس (جهت اندازه گیری میزان حرکت طولی پیستون جک)

غلتک ها (به منظور اندازه گیری میزان فاصله طولی بین توپ های غلتکی)

2-انکودر دوار:

یک ابزار الکترومکانیکی می باشد (معروف به شفت انکودر) که حرکت زاویه ای یا موقعیت یک محور یا یک شفت را به کدهای دیجیتالی یا آنالوگ تبدیل می کند.

قطعات تشکیل دهنده ی انکودر دوار به شرح ذیل می باشد:

دیسک مدرج

دو جفت LED گیرنده و فرستنده

ما بین سنسورهای گیرنده و فرستنده دیسک مندرج وجود دارد و این مجموعه مستقر بر روی محور چرخان می باشند که با چرخش هم زمان شفت دیسک مندرج چرخیده و سنسورها ثابت می مانند.  بدین صورت که با چرخش متوالی دیسک سیگنال های ارسالی از فرستنده به گیرنده قطع و وصل شده و همچنین حاصل خروجی مجموعه ای از پالس های صفر و یک منطقی خواهد بود. جهت تبدیل پالس های تولیدی توسط انکودر به موقعیت و تعداد دوران شفت بایستی به ورودی دیکور داده شده و طبق برنامه دیکور پالسها تبدیل شوند و جهت افزایش تعداد صفر و یک ها در یک دوران 360 درجه که دلیل بر دقت اندازه گیری بوده، بایستی نقاط سفید وسیاه مندرج بر روی دیسک افزایش یابد.

نحوه کارکرد انکودر دوار:

تولید سیگنال ها توسط  انکودر(به وسیله ی یک وسیله مدرج) متناسب با دو سنسور A,B و همچنین نوع حرکت می باشد. سیگنال های تولیدی عناوین سیگنال A و سیگنال B به خود می گیرند و با ثابت ماندن وسیلهی مدرج و چرخش سنسورها و یا برعکس تولید می شوند. چنانچه در یک فاصله ثابت میزان سیگنال های تولیدی بیش تر باشد واحد اندازه گیری کوچکتر و دقت اندازه گیری بیشتر خواهد بود. انکودر نیازمند سه مجموعه پالس خواهد بود که در مطالب فوق به علت وجود مجموعه پالس اولیه پرداخته شده است حال به دلایل ذیل وجود دو مجموعه پالس دیگر الزامی می باشد:

 

دلیل وجود مجموعه پالس دوم: به منظور مشخص کردن جهت چرخش

دلیل وجود مجموعه پالس سوم: به منظور شمارش تعداد دوران (به این مجموعه پالس فرمان گفته می شود که توسط یک دور چرخش کامل به وجود می آید)

  • ۹۵/۰۹/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی