پله برقی

نصب و راه اندازی انواع پله برقی

پله برقی

نصب و راه اندازی انواع پله برقی

نصب پله برقی مشاوره و طراحی پله برقی، سرویس و نگهداری انواع پله برقی
این وبلاگ در زمینه فروش انواع پله برقی فعالیت میکند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

تولید کنندگان  آسانسور، بهترین آسانسورها را برای ساختمانهای بلند و متوسط تولید می کنند که از لحاظ مصرف انرژی، بسیار بهینه هستند. امروزه آسانسورهای کششی از لحاظ اجزای کنترلی، قطعات و سایر سیستمها نه تنها انرژی کمتری مصرف می کنند بلکه هماهنگ تر و بهینه تر هستند و حتی می توانند الکتریسیته تولید نمایند که از آن استفاده کنند.
کاهش مصرف کلی انرژی با راهبردهای کنترلی

به صرفه ترین آسانسورها از لحاظ مصرف انرژی دارای موارد زیر هستند:

بکارگیری کنترلهای میکروپروسسوری و نرم افزاری به جای رله های الکترومکانیکی
سنسورهای داخل کابین و نرم افزارهایی که به طور اتوماتیک حالت بیکار یا در حال استراحت را تشخیص می دهند و چراغها، تهویه، موزیک و صفحه نمایش ها را زمانی که کسی داخل کابین نیست، خاموش می کنند.
نرم افزار کنترلی که درخواستهای توقف را سازماندهی می کنند تا زمان انتظار و میزان توقف ها کاهش یابد.
فراخوانی آسانسور به صورت سفارشی که در این صورت، نیازی به کنترلهای داخل کابین نیست.
ساختمانهای بلند و متوسط معمولا دارای آسانسورهای کششی گیربکس دار یا گیرلس هستند که دارای سرعتهای متفاوتی هستند. یک تولیدکننده قطعات آسانسور می تواند با ایجاد کنترلهایی برای کاهش تعداد توقف و زمان انتظار مسافران، مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش دهند. این کنترلها دو کابل طولانی هستند که یکی از آنها در طبقات زوج و دیگری در طبقات فرد می ایستد. این کابلها می توانند انرژی مصرفی کلی را با کم کردن تعداد توقف ها کاهش دهند.

کم مصرف ترین آسانسورها
چگونه چرخه آسانسور بر جریان انرژی آن اثر می گذارد. با مشاهده ماهیت پراکنده عملکرد آسانسور، تعداد طبقات، دوره های پیک ترافیک و توجه به این نکته که آسانسورها همیشه تا حد آخر ظرفیت خود کار نمی کنند، مشاوران آسانسور تخمین هایی برای مصرف انرژی در نظر گرفته اند. این مدلهای تخمینی به طراحان کمک می کند تا استراتژیهای کنترلی و سخت افزاری مناسبی را طراحی نمایند.

سخت افزارهای بهینه سازی مصرف انرژی

درایوهای بازیابی کننده یکی دیگر از پیشرفتهای قابل توجه بهینه سازی مصرف انرژی در تکنولوژی آسانسور هستند. این درایوها به جای اتلاف انرژی به صورت گرما، آن را مجددا به چرخه انرژی باز می گردانند. درایوهای بازیابی اتیس در موتورهای مغناطیسی دائمی قادر به ایجاد جریان دو سویه انرژی هستند.

وقتی جریان به سوی موتور می رود، یک گشتاور نیرو روی شفت و قرقره ایجاد می کند و کابین را حرکت می دهد. وقتی کابین به سمت پایین می رود، موتور مانند یه ژنراتور عمل می کند، و نیروی مکانیکی را به الکتریسیته تبدیل می کند و جریان ایجاد شده را به سیستم هدایت می کند تا برای مصارف بعدی استفاده شود. وقتی کابین با بار سبک به سمت بالا می رود و با بار سنگین به سمت پایین حرکت می کند، سیستم انرژی بیشتری نسبت به سایر مواقع مصرف می کند. با گذشت زمان این مقادیر کوچک از انرژی تولید شده جمع شده و میزان قابل توجهی از انرژی را به سیستم اضافه می کند. این سیستمها نسبت به سایر سیستمهای آسانسور که چرخه بازیافت انرژی را ندارند، انرژی کمتری مصرف می کنند و میزان گرمای تولید شده را کاهش می دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی