پله برقی

نصب و راه اندازی انواع پله برقی

پله برقی

نصب و راه اندازی انواع پله برقی

نصب پله برقی مشاوره و طراحی پله برقی، سرویس و نگهداری انواع پله برقی
این وبلاگ در زمینه فروش انواع پله برقی فعالیت میکند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

موضوع  انرژی از دو دیدگاه اقتصادی وزیست محیطی از اهمیت بالای برخوردار است،بهینه سازی مصرف انرژی بدین معنی نیست که انرژِی مصرف نکنیم. بلکه بتوان با مدیریت بهتر بمنظور درک سیستمهای موجود وبروز آوری سیتمهای قدیمی واستفاده ازتجهیزات بروز شده،مانند عایق بندی مطلوب، افزایش راندمان سیستمهای حرارتی و بازیافتی تلفات حرارتی، همان کار را با مصرف انرژی کمتر انجام دهیم.

به طور کلی اهداف بهینه سازی مصرف انرژی به شش دسته‌ کلی طبقه‌بندی می‌شوند :

  •     حفظ منابع انرژی
  •     استفاده منطقی از انرژی
  •     کاهش گازهای گلخانه ای وآلودگی هوای
  •     اصلاح وضعیت موجود
  •     اصلاح میزان مصرف انرژی در بخشهای مصرف کنند
  •     کسب برتری رقابت در بنگاههای اقتصادی موجود

مصرف انرژی در پله برقی
شیوه‌های کاهش مصرف انرژی (الکتریسیته)در پله‌برقی

آمار انتشار یافته  از سوی وزارت نیرو نشان میدهد ۶۵٫۵%از کل مصرف انرژی الکتریکی در بخش صنعت توسط موتورهای الکتریکی بوده است که سهم بالایی در مصرف انرژی الکتریکی در بخش صنعت را دارند، که میتوان به فن ها ، پمپ ها،کمپرسورها، الکترو موتورهای الکتریکی نام برد. به طور مثال این میزان مصرف در اروپابه ۷۵% میرسد.در ایالات متحده در مجموع ۷۰% مصرف انرژی مربوط به موتورهای الکتریکی بوده،که این مقدار در بخش صنعت ایران تا ۶۵٫۵% می‌رسد. واین شاخص خوبی برای نشان دادن صنعتی شدن کشور  ایران میباشد.
اقدامات عملی ساده منجربه افزایش راندمان کار الکتروموتور ودر نهایت پله برقی میگردد، برای  مثال مقدار جریان معمولی بی باری در موتورهای القائی ۳ فاز در محدوده ۳ الی ۵%جریان نامی موتور است، ولی در بررسی های بعمل آمده مشاهده شده در اکثر موارد جریان بی باری موتور بیشتر از این مقدار بوده که در برخی از موارد تا ۱۲%جریان نامی افزایش یافته است، این افزایش جریان بی باری موتور  در بسیاری از موارد عدم نگهداری صحیح از قسمتهای چرخان موتور(گریبکس) به ویژه بلبرینگ محور موتور، موجب ایجاد بار مجازی ناشی از افزایش اصطحکاک مکانیکی شده و لذا افزایش جریان ورودی موتور موجب بالا رفتن تلفات اهمی و حرارت ایجاد شده در سیم پیچ شده و در حالت بی باری از حد مطلوب واعلام شده توسط سازنده بیشتر میباشد.
در اکثر موارد این شرایط نامطلوب درحالت بار گذاری نیز مشاهده میگردد، درواقع بخشی ازتوان الکتریسیته ورودی صرف تامین بار وبخشی دیگر ازتوان الکتریسیته صرف مقابله براصطحکاک مکانیکی میگردد. بدین ترتیب تلفات اهمی موتور متغیر و تابع میزان ونحوه بار گذاری میباشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی