پله برقی

نصب و راه اندازی انواع پله برقی

پله برقی

نصب و راه اندازی انواع پله برقی

نصب پله برقی مشاوره و طراحی پله برقی، سرویس و نگهداری انواع پله برقی
این وبلاگ در زمینه فروش انواع پله برقی فعالیت میکند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

انواع آسانسور

 آسانسور به نوعی از تجهیزات گفته می شود که اجسام مختلف اعم از مسافر و بار را در محل های مختلف از جمله ساختمان ، کشتی و یا مکان های دیگر به صورت عمودی جابه جا و به بالا یا پایین منتقل میکند .

آسانسور ها اکثرا به وسیله ی موتور های الکتریکی کار می کنند که به وسیله ی کابل کششی و یا سیستم های تعادل مجهز به وزنه و چاه و یا بوسیله ی پمپ مایع هیدرولیک برای به حرکت در آوردن جک استفاده می کند .

انواع آسانسورها

برای جابه جایی و حمل سرنشینان در یک ساختمان از سه راهکار : آسانسور ، پله برقی و یا پیاده رو متحرک میتوان استفاده کرد ، این تجهیزات با توجه به میزان استفاده با قدرت های مختلف طراحی و ساخته می شوند .

شاخص های مهم برای طراحی انواع آسانسور :

مکانیسم چاله
استفاده های ویژه
محل قرارگیری آسانسور
نوع ساختمان
ارتفاع ساختمان
مکانیسم چاله

انواع آسانسور با توجه به مکانیسم چاله به ۴ گروه اصلی طبقه بندی می شوند :
۱) آسانسورهای هیدرولیک
۲) آسانسورهای کششی
۳) آسانسور های بالا برنده
۴) آسانسور های شیشه ای

از مهمترین آن ها می توان به آسانسورهای هیدرولیک وکششی رانام برد:

انواع آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک توسط یک پیستون در قسمت پایین آسانسور نگه داشته شده و به بالا حرکت داده می شود. این آسانسور ها برای ساختمان های کم ارتفاع حدود ۲ تا ۸ طبقه کاربرد داشته و دارای حداکثر سرعت ۲۰۰ فوت در دقیقه می باشند . موتورخانه آسانسورهای هیدرولیک در پایین ترین سطح مجاور به چاله آسانسور واقع شده است. 
 آسانسورهای کششی
انواع آسانسور های کششی توسط طنابی که بدور یک چرخ متصل به موتور الکتریکی در بالای چاله آسانسور قرار دارد ، حرکت داده می شوند. کاربرد این نوع از آسانسورها برای ساختمان هایی با ارتفاع متوسط و بلند بوده و سرعت حرکتی بسیار بیشتر از آسانسورهای هیدرولیک دارند. وزنه تعادل در این آسانسورها باعث می شود که آسانسور کارآمد تر از قبل باشد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی