🔺 از مواردی که در استاندارد الزام دارد همترازی کابین با درب طبقه آسانسور است و باید همسطحی کابین در طبقه حداکثر یک سانتیمتر بالاتر و پایین تر از تراز طبقه باشد. در زمان تخلیه و بارگیری این اختلاف سطح میتواند حداکثر 2 سانتیمتر باشد.
🔺 در صورتیکه اختلاف سطح کابین در زمان توقف بیش از یک سانتیمتر باشد بطوریکه کابین هنوز در ناحیه بازشو در بالاتر یا پایین تر از طبقه قرار دارد آسانسور میتواند با سرعت حداکثر 0.3متر بر ثانیه اقدام به همسطح سازی مجدد با در باز نماید.
🔺در این حالت چون درطبقه بسته نمیشود لذا قفل درب پل میشود و مدار دیگری این ایمنی را پشتیبانی می کند.
آسانسوری که مجهز به سیستم همسطح سازی یا همسطح سازی مجدد با در باز باشد احتمال دارد بدلیل خطا در مدار ایمنی حرکت بیش از حد مجاز نماید.
لذا اینجاست که نیاز به سیستمی است که از حرکت کابین با در باز از طبقه جلوگیری نماید که به آن UCM می گویند.
❓روش کار UCM :
یکی از روشهای تامین آن استفاده از گاورنری است که دارای یک بوبین برقی است.
این گاورنر هر زمان که کابین در طبقه متوقف میشود قفل میشود و در صورت حرکت کابین پاراشوت 2 طرفه ای که برای کابین تعبیه شده است قفل مینماید.